Liigu sisu juurde

Venitusharjutused pole soojendus. Veel aasta tagasi ma ei uskunud, et jõuan joosta kesklinnast Viimsisse ja tagasi.

Alltoodud treeningpäevikust näed, et ma vajasin ühte nädalat, et keha suure jooksukoormusega kohaneks.

Vaimu reied parast jooksmist

Alates teisest nädalast tõstsin nädalase jooksukilometraaži üle km. Nädal hiljem lisasin treeningutesse ka kiirust arendadavad tempojooksud. Üks asi on lihtsalt palju ja mugavas tsoonis joosta, hoopis teine aga suurte mahtude juures ka kiirust treenida.

Mitmes osas maratoni jooksmine treenib hästi vaimujõudu Ekslik on arvata, et maratoni või sellest pikema distantsi jooksmine mitmes osas on lihtsam, kui teha seda ühtejutti ühe jooksuga.

Vaimu reied parast jooksmist

Mitme jooksu puhul peitub raskus just pärast pausi uuesti alustamises. Usun, et nõustud minuga, et kui esimeseks joosta näiteks 30 km ja teha siis paaritunnine paus, siis uuesti jooksma hakkamine on tekkinud rammestuse ja lihaskanguse tõttu nii füüsiliselt kui vaimselt päris keeruline. Samas, kui suuta sellest üle olla ja seda tasapisi harjutada alustades väiksemate distantsidegasiis on võimalik oma tahtejõu tugevus täiesti uuele tasemele viia.

Vaimu reied parast jooksmist

Selliselt treenisin ma oma tahtejõudu koguni 11 päeval maratoni joostes, kusjuures päris treeningtsükli lõpus läbisin maratoni või rohkem viiel päeval kuuest. Langetasin kehakaalu ja õpetasin keha energiasäästlikumalt töötama Langetasin treeningtsükli jooksul teadlikult oma kehakaalu 6 kg võrra.

Küsisimegi jooksuharrastajate käest, kuidas jooksmine vaimu virgena hoiab ja kas see võib vahel olla ka kui meditatsioon. Valitsev Eesti maratonimeister Moonika Pilli klubist Jooksupartner ei ole professionaalne jooksja, kuid suudab töö ja pere kõrvalt konkurentsi pakkuda ka Eesti kõige kõvematele tippudele. Kuna ma kohvi ei joo, siis see on minu ärataja, mis annab terveks päevaks mõnusa energia ja mille ajal saab päevaplaani läbi mõelda. Jooksengi selle mõnusa tunde pärast ja tulemused on minu jaoks olnud teisejärgulised. Usun, et see ongi mulle edu toonud, et olen lihtsalt asja nautinud, mitte kramplikult paremaid tulemusi taga ajanud.

See ei olnud üldse lihtne ettevõtmine, kuid kasulik ja vajalik. Treeningtsükli ajal oli mitu hetke õnneks mitte ülearu palju Vaimu reied parast jooksmist, kus energiadefitsiit selgelt tunda andis ja seepärast ka jooksutrenn oli tavapärasest raskem.

Vaimu reied parast jooksmist

Keha aga kohaneb kiiresti ja kõigega - peagi harjus organism igapäevase energiamiinusuega ning õppis vähemaga hakkama saama. Ennekõike väljendub see rahuliku jooksu kiiruse kasvamises ja pulsi langemises. Kaalulangusest, selle kasuteguritest ja õpitud tähelepanekutest teen eraldi postituse.