Liigu sisu juurde

Vigastused Vigastuste liigitamiseks võib kasutada eri aluseid, tüüpilisem jaotus on akuutne ehk äge ja krooniline ehk pikema aja jooksul tekkinud vigastus. Seega otsest vanuselist piiri siin ei ole. Üle vaadata ning korrigeerida harjutuste sooritamise tehnikat. On üsna tugevad, vastupidavad ja veidi kummitaolised ning aitavad liigest pehmendada ja stabiliseerida.

Kõõlused: lihased on luudega ühenduses kõõlustega.

Home Nr. Mis imeloom see põlv siis lõpuks on ja miks me seda nii tihti vigastame? Põlvevigastused on kõige sagedamini esinevad spordivigastused. Esmalt peame vaatama, millest meie põlv koosneb. Põlv on inimkeha suurim liiges, kus liituvad omavahel neli luud, kuid ainult kaks neist — reieluu ja sääreluu — moodustavad liigese põhiosa.

Põlve puhul on vast kõige olulisem ära mainida nelipealihase kõõlus, mis on ühenduses põlvekederaga, mis omakorda on patellaarkõõluse kaudu ühenduses sääreluuga. Limapaunad ehk bursad: ümbritsevad põlveliigest, pakkudes sellele pehmendust liigutamise ajal. Mainimisväärseimad neist on prepatellaarne bursa asub põlvekedra ja naha vahel ja suprapatellaarne bursa asub põlvekedra kohal.

Põlvevalu - Sümptomid, põhjused ja ravi- Füsioteraapia kabinet

Vigastused Vigastuste liigitamiseks võib kasutada eri aluseid, tüüpilisem jaotus on akuutne ehk äge ja krooniline ehk pikema aja jooksul tekkinud vigastus. Kui rääkida sportlastest või üldiselt aktiivsema eluviisiga inimestest, täpsustaksin hea meelega seda liigitust ning kasutaksin pigem sõnu trauma ja ülekoormus. Viimane tekib liigse koormuse, ebapiisava taastuse või vale tehnika tagajärjel. Traumaatiliste vigastuste tekkeks on vaja sundida põlve mingi välise jõu abiga liikuma suunda, kuhu see liikuma ei peaks tuletame meelde, et põlv on sisuliselt hing.

Põlve puhul on üsna laialt levinud sidemevigastused. Külgsidemete MCL ja LCL vigastused tekivad, kui sundida põlv mingi välise jõu abil liikuma külgsuunas nt sõidab keegi pallimängus külje pealt sisse.

Eesmise ristatisideme ACL vigastuse tüüpmehhanismiks on järsk pidurdus, tagumise ristatisideme PCL puhul aga löök suunaga eest taha vastu sääreluu ülemist osa. Samuti võivad ristatisidemete rebendeid põhjustada järsud suunamuutmised, pöördliigutused või ülesirutus põlvest. Kahjuks ei saa sportides alati vigastusi vältida. I tase: side on venitatud ja valulik, kuid kiud ei ole rebenenud ja liiges on stabiilne. II tase: kiudude osaline rebend, kerge ebastabiilsus liigeses.

III tase: sideme kiud on täielikult rebenenud, põlv on ebastabiilne. Meniskivigastuse tekkemehhanismiks on pöördsuunalised jõud, mis on suunatud põlvele, kui põlv on painutatud. Seda tuleb tihti ette vabavõitlusaladel, kus esineb heiteid.

Dislokatsioon ehk liigese nihestus võib toimuda suure jõu ja kiirusega lööktrauma tagajärjel nt hüppab rägbis keegi külje pealt suurel kiirusel põlvedesse. Seda esineb harva, ent kuna vigastus võib kahjustada närve ja veresooni, on kirurgiline sekkumine probleemi parandamiseks enam kui tõenäoline.

Ülekoormusvigastused Ülekoormusvigastuste põhjuseks on enamasti kas liigne koormus nt liiga suur treeningmahtebapiisav taastumine või vale tehnika. Igasugune kude võib kahjustuda pikaajalise ülekoormuse tagajärjel, kuid põlve puhul on nende tekkemehhanismid üsna kindlad. Nn hüppaja põlv ehk põlvekedra kõõluse põletik esineb reeglina valuna põlve esiküljel, põlvekedra all. Meie keha ning liigesed seisavad silmitsi samuti selle probleemiga.

Kuidas vältida ja ennetada spordivigastusi? Treeninguid alusta alati soojendusega Külmalt trenniga alustades on erinevad spordivigastused kerged tulema. Ilma soojendust tegemata on enda vigastamise risk tunduvalt suurem, kui seda on soojade lihaste ja lahti võimeldud kehaga, seda eriti erinevate kontaktspordialade ning kiiremaid liigutusi nõudvate alade puhul. Soojenduse tegemine on oluline just selleks, et saada oma lihaste omavaheline tasakaal enne trenni paika, enda liigesed kõik ilusasti liikuma panna ning kinnised lihased uuesti pikemaks ja lõdvemaks saada.

Jah, artroos on vananemisega seotud. Meie liigesekõhr kulub ennist mainisime ka, et kõhr on luu otsastes, tagamaks selle, et kaks luud ei hõõrduks üksteise vastu ning kulumise tõttu hakkab luu vastu teist luud hõõrduma. Tavaliselt ei kahjustu ainult liigese kõhr, vaid liiges tervikuna. See võib põhjustada liigese jäikust, valu. Meie liikuvus väheneb. Põlve vigastused Enim levinud põlvevalu põhjusteks on vigastused ja traumad põlve piirkonnas.

Neid võib esineda kõigil inimestel ning need tekivad trauma tagajärjel. Näiteks kukkumise või füüsilise tegevuse käigus saadud rebestused ja nihestused põlve piirkonnas.

Sageli esineb seda laadid vigastusi just aktiivselt spordiga tegelevatel inimestel.

1. Sporditraumad ja raskemad vigastused

Igasugused põlvetraumad on väga levinud spordivigastused. Üheks peamiseks selliseks probleemiks on atleetidel, näiteks jooksmisel või hüppamisel tekkinud põlveliigese rebendid ja erinevad kõõluste põrutused. Enim levinud põlvevigastused: Meniski rebendid — tegu on ühe tüüpilisema põlve vigastusega spordis. Kõige sagedasem on erinevatel pallimängu aladel nagu korvpall, võrkpall ja jalgpall, kus sportlane peab tegema palju äkilisi ja järske liigutusi.

Sellise trauma peamiseks tekkimise põhjuseks on põlve järsk keeramine või siis pööramine. Sidemete vigastused — peamisteks sidemevigastusteks on erinevad sidemete rebendid ning venitused.

2. Ülekoormusvigastused

Need jagunevad oma raskusastme poolest kolmeks: Kerged sidemete vigastused: side on saanud venitada ja on valus aga sidemekiud ise pole rebenenud.

Keskmised sidemete vigastused: siin on tegemist osalise rebendiga. Rasked sidemete vigastused: sideme kiud on täielikult rebenenud.

  • Geelid, kui liigeste poletik
  • Rohi liigeste raviks
  • Что может быть - А зачем этот робот, снующий между шестами.

Sellist tüüpi vigastuste tekke põhjusteks on tavaliselt väline kontakt vastu painutatud või väljasirutatud põlveliigest või siis põlve äkiline ja tugev pööramine. Nihestused — põlve nihestused ehk dislokatsioon on harvemini esinev põlve vigastus ning see toimub tavaliselt mõne suure lööktrauma tagajärjel näiteks löök põlve või kukkumine põlvele. Selle vigastuse korral nihkub liiges oma õigest asendist välja. Kuna antud seisund võib oluliselt kahjustada nii närve kui ka veresooni on tegu väga tõsise vigastusega ning arsti või isegi kirurgi sekkumine on vajalikud.

Luumurrud — tekivad peamiselt kukkumise või väga tugeva põlvetrauma tõttu. Tegu on kõige tõsisema põlvevigastusega. Põlvevalu ravi ning leevendamine: mida peaks tegema? Kuidas peaks ikkagi nüüd tegutsema, kui on põlvedega probleem tekkinud. Põlvevalu leevendamiseks on olemas mitmeid erinevaid mooduseid.

Spordivigastused - Ennetus ja Ravi - Füsioteraapia Kabinet

Õnneks saab ka lihtsamate ja kavalate nippidega ka leevendust piinava valu käest. Tundub lihtne ning imelik moodus valu leevendamiseks aga nii on. Rääkisime ennist ülekoormusest. Siin võib olla üks põhjustest liigne pinge põlvele.

Ennetamine liigeste ja sidemete ravi Liideste ja sidemete reitingu vahend

Tee enda põlvele rahulikke liigutusi Puhka aktiivselt ehk hoia põlv liikumises, aga ära avalda talle koormust liialt. EI saa joosta ning on vaja taastuda?

Mine ujuma! Vähem koormust põlvele! Rahulik jooga Kuigi on oluline lasta põlvedel puhata, siis ei ole hea ka liiga palju puhata. See võib teie põlvi tegelikult nõrgendada ja aidata kaasa rohkem liigesvaludele.

Alustades rahulike jooga venitusharjutustega saate alustada enda taastumis teekonnaga. Külm Oled põlve vigastanud, siis külm aitab turset vähendada. Külm vähendab närvi impulsi edasiliikumist, mis vähendab valu aistingut.

Ei tasu kasutada soojakotte.

Ennetamine liigeste ja sidemete ravi Kuidas salvi liigeste jaoks

Kuumus hõlbustab vereringlust ja vabastab lihased pingest ning oluline on, et ei kasuta kuuma kohe peale vigastust! Seda saab ise teha ning sellega saab valu leevendada, aga valu ei kao niisama.

Suure tõenäosusega on päris paljud sellega tuttavad. Kui mõelda, siis meie põlved saavad väga suure koormuse osaliseks meie igapäevastes tegemistes. Kuigi tegu on ebameeldiva ja ka frustreeriva probleemiga, siis õnneks päris paljud põlve valuga seotud mured on hõlpsalt ravitavad. Füsioteraapia võib samuti aidata põlvevalu leevendada, kuid siiski mõnel juhul võib põlv vajada kirurgilist sekkumist.

Parim variant on külastada füsioterapeudi. Füsioteraapia on hea viis keha taastamiseks ja tugevdamiseks, taastades nii funktsioonid, kui ka liikuvuse. Üks võimalus on ka ultraheliraviks.

Ultraheliravi on tõhus meetod kiirendamaks vigastustest taastumist ning samuti omab see valuvaigistavat, lõõgastavat ja ka põletikuvastast toimet. Soojenduse tegemine on oluline just selleks, et saada oma lihaste omavaheline tasakaal enne trenni paika, enda liigesed kõik ilusasti liikuma panna ning kinnised lihased uuesti pikemaks ja lõdvemaks saada. Enne iga treeningsessiooni algust oleks mõistlik teha umbes 10 kuni 15 minutit soojendust.

Täpsemalt, mis harjutusi tegema peaks ja kuidas soojendus välja nägema peaks sõltub kõik sellest, mis trenni ja spordialaga on tegu. Üldiselt peaks soojendus hõlmama kogu keha ning võiks koosneda nii aeroobsest osast, kui ka koordinatsiooni ja tasakaalu harjutustest. Kasuta õiget varustust Vale või ebapiisava varustuse kasutamine trenni tehes võib kergesti saada saatuslikuks. Näiteks üks väga tähtis ja tihti üle sõrmede vaadatud asi on õigete jalanõude valik trenniks.

Tihti soetatakse endale õhukese tallaga ja väga kerged spordijalatsid, kuid üldjuhul pole sellised jalanõud mõeldud pikemateks treeninguteks vaid pigem sportlastele võistlus jalanõudeks. Treening tossul peaks olema esiteks piisav toestus ning teiseks ka treeningutele vastav tald.

Valede jalanõude kasutamise tagajärjel tekkivad tihti peale erinevad ülekoormusest tingitud spordivigastused nagu näiteks erinevad kõõluste vigastused. Seega tasuks alati valida varustust pidades silmas enda spordiala erisusi. Soorita harjutusi tehniliselt korrektselt Üks olulisemaid asju iga spordiala puhul on sooritada harjutusi õige tehnikaga ning korrektselt.

Valesti või halva tehnikaga harjutusi tehes on endale haiget tegemise risk väga suur.

Ennetamine liigeste ja sidemete ravi Artrohi sormede tootlemine folk oiguskaitsevahenditest

Olenevalt harjutusest ning koormusest, millega harjutust sooritatakse, võib vale sooritus lõppeda mõne väga tõsise sporditrauma või vigastusega näiteks lihasrebenditega. Seega, on väga oluline õppida kõigepealt harjutusi õige tehnikaga tegema ning mitte liialt rapsima hakata.