Liigu sisu juurde

Muidugi oli raske korvpallist loobuda, aga õnneks on mind õnnistatud suurepärase abikaasaga, kes ei lubanud mul pead norgu lasta ja toetab iga mu ettevõtmist. Just raskete traumade korral võib juhtuda, et sportlane langeb depressiooni, kaotab enesekindluse või eemaldub spordist sootuks. See tunne võib olla petlik. See, et sul vigastus tekkis, tähendab, et midagi sai tehtud treeningute käigus valesti. Sain täielikult paranemisele keskenduda ja iga edusamm kasvatas motivatsiooni järgmise vaheetapini jõuda. Seetõttu on Hannuse hinnangul väga oluline igapäevast aktiivsust hoida.

Valu parast vigastust Villane long kaes valu liigestes ja mitte ainult

Foto: Shutterstock. Just raskete traumade korral võib juhtuda, et sportlane langeb depressiooni, kaotab enesekindluse või eemaldub spordist sootuks.

  • Hüppeliigese vigastusest taastumine Enamus hüppeliigese sidemete vigastusi ravitakse konservatiivselt ehk operatsioon pole vajalik.
  • Polved kimbud puha
  • Seljavalu pärast treeningut – kuidas taastuda kergemast seljavigastusest? - Südameapteek
  • Probleemid hüppeliigeses ja sääres » Kasulikku lugemist » Eesti Ortoosikeskus
  • Kaheksa kummalisevõitu põhjust, miks selg valutab

Samuti oleme näinud atleete, kes pärast pikka vigastuspausi enam endise intensiivsusega sportida ei suuda või ei julge. Uurisime hinnatud spordipsühholoogilt ja Tartu Ülikooli spordipsühholoogia lektorilt Aave Hannuselt ja tänaseks pärast korduvate vigastuste tõttu karjääri lõpetanud korvpallur Janar Soolt, kuidas sellistel puhkudel motivatsiooni säilitada ja tagasilöökidest üle olla.

Esimene reaktsioon: šokk aastaselt põlvetraumade tõttu tippspordist taandunud korvpallur Janar Soo profikarjäär sai väga keerulise alguse. Esimene reaktsioon oli loomulikult täielik šokk!

Valu parast vigastust Luumurdude ravi kuunarnukis

Sain kohe aru, et tegemist on raske vigastusega. Korvpallur tunnistab, et väga adekvaatselt ta vigastuste tõsidust hinnata ei osanud ja tal tekkis mure, kas ta ikka sportlasteed jätkata saab.

Valu parast vigastust polved vaga haiget

Uurida tasub, mida teiste sarnase vigastusega sportlastega tehtud on ja kuidas nad on taastunud. See aitab ärevust vähendada ja kontrollitunnet suurendada.

Eesmärgid taastusraviks, ühe päeva eesmärgid ja kindlasti tuleb hoida end tegevuses. Seetõttu on Hannuse hinnangul väga oluline igapäevast aktiivsust hoida.

Hüppeliiges — Väänasid ära? Mida teha? Väänasid hüppeliigest?

Tartu Ülikooli spordipsühholoogia lektor Aave Hannus Foto: Silver Gutmann Suur roll on lähedastel Psühholoogi poole pöördumine pärast vigastada saamist on Tartu Ülikooli spordipsühholoogia lektori sõnul tänasel päeval pigem erand. Õppejõu hinnangul võiksid psühholoogid olla spordiorganisatsioonides samamoodi saadaval nagu näiteks füsioterapeudid. Janar Soo tunnistab, et ka tema ei pöördunud raskel ajal vaimse abi saamiseks spetsialistide poole, kuid on veendunud, et psühholoogiline pool on spordis sama oluline kui füüsiline.

Hüppeliiges – Väänasid ära? Mida teha?

Vaimse poole treeningust ja olulisusest sain aimu alles aastaid hiljem, pärast kolmandat ristatisideme rekonstruktsiooni. Tõenäoliselt olin lihtsalt inimesena selleks hetkeks piisavalt küps ega elanud enam oma NBA fantaasiamaailmas.

😍😍 Lovely Romantic Love WhatsApp Status Video ❤️❤️ - Romantic Song4u 😘😘 - VidStatus

Sain aru, et vaimne tugevus on vähemalt sama tähtis kui füüsiline pool. Kuigi ma ekspertide poole ei pöördunud, olen palju eneseabiraamatuid lugenud ja läbi töötanud ning olen kindel, et tänu sellele jõudsin oma karjääris vaatamata vigastustele Eesti parimates klubides mängida. Samuti leidis klubi mulle fantastilise füsioterapeudi Svea Milleri, kes aitas mul kõikvõimalike harjutuste ja nippidega soliidse tagasituleku teha.

Valu parast vigastust Ureamplasmoosi ja liigesevalu

Üheksakuuline vigastuspaus mu motivatsiooni vähendanud, vaid pigem tõstis. Sain täielikult paranemisele keskenduda ja iga edusamm kasvatas motivatsiooni järgmise vaheetapini jõuda. Selleks, et taas kartmatult sportida, tuleb end sarnastes tingimustes proovile panna, samm-sammult võistlusolukorrale lähemale tulla ja lõpuks uuesti võistelda.

Haigused ja seisundid

Vältides hirm ära ei lähe. See aitab mustrit aju jaoks käigus hoida. Taastumisel ja tegelikult üleüldiselt oleks mõistlik tegeleda ka lõdvestusoskuste parandamisega. Lihaspinge ja keskendumise häirumine suurendab vigastuse riski. Spordipsühholoogiline treening on oluline ka vigastuste ennetamiseks. Foto: erakogu Vigastused võtsid mängulusti Soo meenutab, et pärast esimest vigastust naastes ta tegelikult hirmu ei tundnud ega hoidnud end platsil absoluutselt tagasi.

Kuidas alustada treeningutega pärast vigastusest paranemist?

Jalg oli kindel ja sellest hetkest ma enam tagasi ei vaadanud. Hirm oli sellega kadunud. Pärast kolmandat põlve ristatisideme operatsiooni võttis Soo aja maha, asus ülikoolis riigiteadusi tudeerima ja korvpall jäi mõneks Valu parast vigastust tagaplaanile. Põlv läks aegamööda järjest paremaks ja pärast 18 kuu pikkust võistluspausi naasis mees Artroosi seesami ravi. Viskasin lisaajal Rapla vs.

Vigastusest taastumine on psühholoogiline väljakutse

Rakvere Tarvas,toim. Automaatselt arvasin, et olin eemal küll, aga jätkan paugutamist sealt, kus pooleli jäin.

Foto: Shutterstock. Just raskete traumade korral võib juhtuda, et sportlane langeb depressiooni, kaotab enesekindluse või eemaldub spordist sootuks. Samuti oleme näinud atleete, kes pärast pikka vigastuspausi enam endise intensiivsusega sportida ei suuda või ei julge.

Reaalsus oli aga teine. Karjääri lõpus ma enam selline peaga-läbi-seina-mees ei olnud ja pole kahtlustki, et see pärssis mu mängu märgatavalt.

Muidugi oli raske korvpallist loobuda, aga õnneks on mind õnnistatud suurepärase abikaasaga, kes ei lubanud mul pead norgu lasta ja toetab iga mu ettevõtmist.

Elul on ju palju rohkem pakkuda kui üks vahva mäng! Leia taastusravile lisaks meeldivaid tegevusi. Sea endale taastumisel lühiajalisi Valu parast vigastust.

Valu parast vigastust millest liige on keeratud

Õpi lõdvestuma. Pöördu vajadusel spordipsühholoogi poole. Kui kuskilt miski segab või valutab, tuleb sellest rääkida ja probleem üles leida. Inimese sisse ei näe keegi peale tema enda. Kindlasti soovitan pöörduda sarnases olukorras olnud inimeste poole, kellel on kogemusi sama probleemiga.

Kuidas alustada treeningutega pärast vigastusest paranemist?

Jagatud mure on ju pool muret. Taastumise käigus tuleks seada endale Valu parast vigastust täielikule tervenemisele ka vaheetapid. Nendeni jõudmine suurendab motivatsiooni ja nii ei tundu rada liiga pikk!

Valu parast vigastust Luude ja liigeste haiguste nimi