Liigu sisu juurde

Lugeja Skeptik ütleb, et otsustas neli aastat tagasi jooksma hakata. Pirita promenaad vajub ja laguneb täies ulatuses. Jooksmisega kaasneb suur organismi energiakulu - jalgrattaga tuleks sama energiakulu saavutamiseks ligi kaks korda kauem sõita. Lugeja Khmm jätkab teemat pikema jutustusega leides, et mööda muru ja pinnast jooksmine on nii nõukogude aja pärand.

Jooksmine võib põlvedele hoopis hea olla. Üldiselt on teada, et jooksmine teeb liiga just põlveliigestele, kahjustades kõhresid ja põhjustades artroosi ehk liigeste kulumist, kirjutas New York Times.

Polve jooksmine Luude ja liigeste rebergi haigused

Viimase aja uuringud on aga näidanud, et jooksjatel on artroosi esinemine vanuse kasvades harvem kui neil, kes spordiga tegelenud pole. Harva esineva artroosi põhjuseks võib olla ka see, et üldjuhul kaaluvad jooksjad või jooksmisega tegelenud inimesed vähem, ja nii on koormus põlvedele väiksem. Üks hiljutine Brighami ülikooli uuring annab aga tõestust, et jooksmine mõjutab põlve biokeemiat nii, et see hakkab põlve hoopis põletike ja artroosi eest kaitsma.

Palli veeretamine paarilisega ja vahelt läbi jooksmine

Kuue jooksjaga tehti uuring, milles analüüsiti valkude ja rakkude hulka põlvevedelikus pärast jooksmist, istumise ajal ja pärast harjutusi, mis ei olnud põlvedele koormavad.

Sellest tuli välja, et juba pärast pooletunnist jooksu vähenes põlves põletikurisk. Istumine, aga vastupidiselt, tõstis riski.

Polve jooksmine Rippuvad valud

Põlvi säästvad Polve jooksmine, nagu näiteks rattasõit, ei mõjutanud valkude ega rakkude hulka aga kuidagi. Samuti tuli uuringust välja, et mida kauem ja rohkem inimene jookseb, seda rohkem haiguste risk väheneb.

Polve jooksmine Kuidas eemaldada harjade liigeste poletik