Liigu sisu juurde

Tegu on mittepõletikulise liigesehaigusega. Väävel moodustab proteoglükaanide vahele nn väävlisildu. Endale ja teistele andeks anda? Mida sa saaksid teha, et tuua oma ellu rohkem vaimujõudu?

Selle uuringu valguses on hea lähemalt uurida, kuidas saaksime oma liigeseid toetada, Krooniline liigesevalu suundume aastaaega, mis on niiske ja külm. Iga liiges meie kehas koosneb luust, lihasest ja sidekoest.

Krooniline liigesevalu

Sünoviaalliigesed, mis võimaldavad meil liikuda, näiteks õlad, põlved, puusad ja sõrmeliigesed, on need, mis põhjustavad kõige sagedamini valu. Nende liigeste kõhr ja sünoviaalvedelik vähendavad hõõrdumist, toimivad amortisaatoritena ning hoiavad liigese vabalt liikuvana.

Vananedes ja üldise kulumise korral võivad need struktuurid kahjustuda ja sünoviaalvedeliku tase langeb, põhjustades liigesevalu.

Kaks kõige tavalisemat liigesevalu põhjustajat on osteoartroos ja reumatoidartriit. Osteoartroos, tavaliselt vanusega seotud haigus, mõjutab peamiselt käsi ja raskusi kandvaid liigeseid, näiteks põlvi ja puusi. Selles seisundis kõhred aja jooksul degenereeruvad, põhjustades valu ja põletikku.

Krooniline liigesevalu

Reumatoidartriit on krooniline autoimmuunne põletikuline seisund, mis mõjutab kogu keha, kuid eriti käsi, jalgu, randmeid ja põlvi. See ei ole vanusega seotud, kuid aja jooksul võivad liigesed deformeeruda, põhjustades ka artroosi.

Liigeste toetamine Üks tõhusamaid viise liigeste toetamiseks on teha seda läbi toitumise.

Reumatoloog: liigesevalu ravi võiks praegu alata kodustest vahenditest

Krooniline liigesevalu on tavaliselt seotud põletikuga ja seetõttu võib põletikuvastane lähenemine toitumises ja toidulisandite tarvitamises, aidata sümptomeid vähendada. Vahemere dieet, milles leidub vikerkaarevärvides puu- ja köögivilju, värske kala, lahjat valku, pähkleid, seemneid, Valutab reieluu uhist ja ka mõõdukas koguses punast veini, ei too lauale mitte ainult päikeselist maitset, vaid sisaldab ka rikkalikult liigeste tervist toetavaid toitaineid.

Krooniline liigesevalu

Sõltumata teie liigesevalu põhjustest, aitavad seesuguses toidus leiduvad antioksüdandid kaitsta liigeste struktuure oksüdatiivse stressi poolt tekitatud kahjustuste eest. Lisaks sisaldub rasvases kalas rohkesti pika ahelaga oomega-3 rasvhappeid EPA ja DHA, mis pakuvad põletikuvastast tuge, aidates seeläbi vähendada valu ja põletikku. Samuti on oluline vaadata teisi meie liigeseid toetavaid toitaineid.

Kõhred ja muud sidekoed vajavad taastumiseks kollageeni, C- B3- B5- ja B6-vitamiine koos mineraalainete magneesiumi, mangaani, tsingi, vase ja booriga.

Krooniline liigesevalu

Krooniline liigesevalu glükosamiin, mida leidub loomulikult liigese paljudes osades, võib kõhre kulumist edasi lükata ja aidata seda taastada. Väävel, mida leidub metüülsulfonüülmetaanis, on samuti tervete luude ja liigeste üks alustalasid. On leitud, et see aitab vähendada liigesevalu ja turset osteoartriidi puhul ning on eriti efektiivne koos glükosamiiniga.

Krooniline liigesevalu

Põletikku võivad leevendada ka mõningad toidud. On leitud, et ingver, selleriseemned ja ananassides leiduv ensüüm bromelaiin vähendavad valu ja turset mõlemat tüüpi artriidi korral ning võivad aidata parandada liikuvust.

Hooajalise liigesevalu leevendamine

Ole aktiivne Treeningul võib olla meie liigeste tervisele märkimisväärne positiivne kasu. Uuringud on näidanud, et aktiivsus aitab vähendada valu ja parandada liigeseprobleemidega seotud sümptomeid. Kergemad harjutused aitavad parandada verevoolu liigestesse, mis omakorda võib aidata valu, põletiku ja taastumise korral.

Mõlemad põlved ja hüppeliiges valutasid. Sain veel vanemate käest tõrelda, et mis ma mängin komejanti.? Haiguse tegelik põhjus peitus aga angiinis. Olin sel ajal pidevalt kurguga haige ja mahajahtumisest sai liigesepõletikku vallandav faktor. Uuesti tabas haigushoog Mätlikku alles kümmekond aastat tagasi?

Treening aitab ka meil kaalu kontrolli all hoida, vähendada jäikust ja tugevdades lihaseid, mis aitavad meie liigeseid toetada. Lõpuks tõstab treening ka meie meeleolu ja aitab suurendada enesekindlust, mis mõlemad võivad valu tõttu olla madalad.

Krooniline kurgumandlite põletik ehk tonsilliit

Diagnoositud seisundite korral on alati parem järgida oma arsti nõuandeid, kuid ideaalis võiksite seada eesmärgiks igapäevased korrapäraseid ja kerged treeningud. Alustage järk-järgult ning suurendage koormust tasapisi. Valige tegevus, mis teile meeldib, olgu see siis kõndimine, ujumine, rattasõit või mõni kergem treening, näiteks pilates või jooga.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website.