Liigu sisu juurde

Lümfogranulomatoos Kaela lähedal tursed võivad olla laienenud lümfisõlmed ja osutuda pahaloomulise vähi lümfogranulomatoosi esimeseks sümptomiks. Kas ta on ohtlik? Suurenda väljakutset päev-päevalt, pikendades plangus püsimise aega või liikudes algajate harjutustelt edasijõudnute omadeni. Rasedus ei mõjuta haigestumust ega haiguse kulgu. Kuid valud kestsid. Krooniline progresseeruv väline oftalmopleegia.

Bodypump — ruttu vormi! Või vigaseks? Keha saab väga ruttu vormi, sitkeks ja vastupidavaks — mida muud veel tahta! Valesti treenides on aga vigastused sama kiired tulema.

Mis on õige ja mis vale? Sa teed kükke nagu kaelkirjak. Kael vabaks, küünarliiges kangi alla.

Valutab liigese talje peal

Iluvõimleja oled või? Selg vastu matti!

Valutab liigese talje peal

Ranne ei võimle, muidu on homme haige. Saage tuttavaks — Kristina elu esimeses Bodypumpi trennis.

Valutab liigese talje peal

Tegin kohutavalt valesti, aga jumal tänatud, et sattusin targa Artroosi mazi ravi jaoks peale, kes kõik vead huumoriga pooleks kohe korda tegi.

Kas ma solvusin ja ei pistnud nina enam iial sinna tundi? Oh ei — naersin südamest ning minust sai nii Bodypumpi kui ka Viktori suur fänn.

Sõbralik nöök käib tänaseni, kui vigu teen või raskuste arvelt viilin. Mul vedas — kohe parandades säästis Viktor mind vale tehnika omandamisest ning vigastustest, mis on Bodypumpi trennis kahjuks igapäevased.

Enamik instruktoreid on väga toredad, kuid liiga viisakad, ei julge sekkuda, kui keegi ilmselgelt vildakalt kaasa teeb.

"Traumaatiliste" liigeste lüüasaamise tunnused

Viktor Eksi pole selline, tema juba valesti treenida ei luba. Kes tajuks tunnis parandamist hammustamisena, sellele ma muidugi teiste kuuldes midagi ei ütle, aga endale viga teha ka ei lase. Bodypumpis on suur korduste arv, raskused mängus — valesti teha on väga ohtlik!

Aga mida teha, kui keha ümber lokkab kohev mannapudruvöönd? Plank on ainus harjutus, mis juba paari nädalaga nähtavaid tulemusi annab.

Mis siis juhtuda saab? Mitmesugused põlvevigastused.

Valutab liigese talje peal

Lihasvalud, krambid, väsimusvigastused. Õige asendiga treenides on võimalik kogu seda jama vältida. Suvaliselt pole mõtet vehkida, eriti raskustega treenides — tarvis on teadlikkust! Mõni kükk oleks muidugi köömes, aga Bodypumpis teed neid tublisti üle saja, raskus turjal. Näed ise — seda on palju!

Kui oskad eriti halva asendi valida, võid alaseljale või põlvedele viga teha juba esimese tunniga. Trennikaaslaste lugudest jääb mulje, et kui miski juba häda tegema hakkab, siis päris korda seda enam ei saagi. Oh mis kuldaväärt ettekääne laiskvorstidele, et diivanipõhja pesitsema jäädagi. Aga seljavalu võib tabada neidki, kes pole sõrmeotsagagi kangi puutunud — selja tervisele on kõige parem, kui lülisammast toetab tugev lihaskorsett.

Isegi pisikese poekoti tõstmine võib muidu vigaseks teha. Raskused teevad kapiks?

Valu esinemise mehhanism ja tüübid

Siiani kardab osa naisi Bodypumpis raskusi lisada, kuna usub, et muutub nii massiivseks lihasmürakaks. Esimene käib suurte raskuste ja väikese kordustega — sõna otseses mõttes tekitatakse mikrovigastusi, mis sunnivad lihast paisuma.

Bodypumpis on palju kordusi, tuleb sitkus, vorm ja vastupidavus, aga suurust siit ei tule. Aga see on meeletult hea ja arendav treening ka neile kappidele, kes siis jõusaalis treenivad. Ning tavaelus on just lihaste vastupidavus see, millest kõige rohkem kasu tõuseb. Päris paljud lähevad trennis hasarti, naudivad eneseületust ja ei pane valu tähelegi, kuid treener seda õigeks ei pea. Tuleb vahet teha väsimusvalul ja valest tehnikast tingitud valul.

Esimesel juhul on õige end veidike ületada, teisel juhult tuleb harjutus katki jätta! Pingutus, mis sütitab Viktori meelest käivad heas treeningus tõhus pingutus ja fun käsikäes. Vahel viskan meelega mõne ootamatu nalja, et inimesi päevarutiinist välja raputada ja käima tõmmata.

Raskused teevad kapiks?

Hoogne muusika, korralik pingutus — väga hästi saad auru välja lasta! Kõige suurem saavutus on ennast üldse kohale vedada, edasine läheb juba hasardiga.

Kuna raskusi saab ise valida, siis sobib nii meestele kui ka naistele, igas eas, igale treenituse astmele.

Want to SPEAK like a NATIVE? - 5 Perfect Lessons To Improve Your English Speaking Skills

Lihtsalt astu sisse ja treeni! Käed-jalad saavad kena vormi, tekib talje ja tagumik hüppab tuhandete kükkide mõjul hops! Naistele teeb sageli muret osakond allpool vööd — sealt kaob ruttu igasugune kallerdamine. Päris kena väljavaade, kas pole?

  1. Kaasnähud » Lihashaigused » ELS
  2. Juhtmete tootlemine mahlade retsepti jargi

Aga pea nüüd hoogu — kõik see hea ootab sind siis, Magna B6 liigeste valudega treenid õigesti! Kui teed valesti, lõpetad valu ja vigastustega. Teeme klaariks, kuidas Bodypumpis harjutusi teha ja kuidas kindlasti mitte.

Kolm valu põhjust

Treener Viktor Eksi näitab ette õige Valutab liigese talje peal, Bodypumpi instruktor Tarmo Rattassep ja Kristina teevad puust ja punaseks levinumad vead. Õpi meie konksudest ja säästa oma tervist! Küünarliigesed kangi all, selg sirge, kael otse. Keharaskus esimese jala kannal, tagumine kand Valutab liigese talje peal otse üles, et hoida tagasäärt ülepingest. Keha ette kallutades pole ka selja asend stabiilne, kuid päris kindlasti teed nii viga oma põlvedele. KONKS: kui väljaaste on liiga lühike, oled kükki laskudes üleni konksus koos.

Kõik liigeste kohta

Keharaskus päkal ja põlv liiga ees koormab ja lõhub põlve. Sama ohtlik on tagumise põlve hooga vastu maad panek. Kükki laskudes istu tugevalt tahapoole, sääred ja selg moodustuvad paralleelsed diagonaalid. Jälgi, et põlv ei läheks liigselt päkast ettepoole. Tõustes pinguta tuharalihaseid.

Päästerõngast päästab supertõhus plank

Lihtne põhiharjutus on tehniliselt kõige ohtlikum! See on vale tehnika, mis on väga levinud! Selga hoides viilid niisama, selga kumerdades teed endale ka kahju.

Valutab liigese talje peal

Keharaskus varvastel, küünarnukid tagatuules, selg nõgus, kõht ees, pea kuklas. Kükki laskud liiga ees, põlved lähevad üle päka ja saavad viga.

Kuid tehes kas või ühe vea siin näidatutest, on sul tõenäoliselt selg haige juba pärast esimest tundi!

Valu peamised põhjused

Kõverdades vaid kergelt põlvi, vii kang mööda jalgu põlvedeni ja tagasi. Harjutus nõuab täpse tehnika omandamist! Kangi alla tuues laskud põlvest liiga kükki, selg vajub läbi nõgusaks, pea kuklas.