Liigu sisu juurde

Põgenikemaja ise aga allub sotsiaalministeeriumile. I love Life! Maja meenutab uut lelu, millega keegi ei mängi. I am safe where I am. I create my own security. Tunnen end turvaliselt.

Kanteri treener: keha peab lollustele vastu 1,5 aastat Indrek Tustit alustas olümpiavõitja Gerd Kanteri füsioterapeudina ning juhendab teda nüüd treenerina. Kui alguses läheb šokist hullupööra paremaks, siis lõpuks hakkab ikkagi lagunema. Sportimise juures napib elementaarseid teadmisi nii trennist kui puhkamisest ja toitumisest, imestab järjest enam Gerd Kanteri treener, Eesti nimekaim füsioterapeut Indrek Tustit.

Pole ka ime, sest ka profid ei oska.

Exploring the SCP Foundation: SCP-5555 - Made in Heaven

Küsimustele vastab Indrek Tustit. Tihti tehakse pärast pingelist tööpäeva intensiivne treening lootusega, et see laeb pinged maha, kuid mõju on hoopis vastupidine. Kas stressiga arvestatakse enda liigutamisel? Vähesed arvestavad.

Shindo massaaž - Confido Meditsiinikeskus

Tihti kasutab rahvasportlane trenni pinge maandamise kohana, põgeneb päevasest probleemist kuskile eemale, lootuses end ära väsitada, saada mingi hulk endorfiine ning saavutada heaolutunne. On see mittearvestamine riskikoht? Meditsiinidoktor Ain-Elmar Kaasik on öelnud, et närvisüsteem taastub ainult ühtmoodi — täieliku rahuga.

Vaimsest stressist väljatulek vajab rahu ja vaikust. Igasugune ärritus pikendab närvisüsteemi taastumise aega.

Nimekiri haiguste vaimsetest põhjustest ja afirmatsioonid nende transformeerimiseks. Teadmatus kuidas ennast armastada. AIDS: Enese kaitsetuna tundmine, lootusetus. Tõelise sisemise olemuse eitamine, või seksuaalne süütunne.

Aga kui stressi otsa teha trenn? Ma ise enam ei teeks. Kui nii igapäevaselt toimida ja see kordub päevast-päeva, jõuad kindlasti kuhugi musta auku.

Pogeneb liigestel suureks hindad inimeste teadlikkust iseenda toimimisest — alates lihastest-liigestest taastumise ja toitumiseni? Järjest rohkem imestan, kui vähe Mida juua valu liigestes ja lihastes. Seda isegi sportlaste hulgas, kes peaks keskmisest informeeritumad olema.

Pogeneb liigestel

Puudub arusaam, miks ja kuidas soojendust teha, kas ja kuidas venitada ning millised peaks olema trennikoormused, miks miski valutama hakkab, kuidas taastuda ehk kas pärast trenni süüa süsivesikuid või valku, millal ja mida enne trenni süüa. Kohati peaaegu nullteadmised.

Kuidas on see võimalik? Üks põhjus on treenerite madal teadlikkus või ükskõiksus päris algastmes, lapsi õpetades. Näiteks kehalise kasvatuse tunnis? Jah, juba seal peab hakkama selgitama, miks on vaja põlve- või sääretõstejooksu teha millistele lihastele need harjutused mõjuvad ja mis juhtub, kui seda mitte teha. Kui regulaarselt selgitada, jääb meelde ja saab vigu vältida.

Pogeneb liigestel

Suur osa õpetajatest ilmselt ei mõtle isegi, mida ja miks teevad. Suhtutakse, et soojendus on soojendus. Ei süveneta, mis see tähendab? Ei teata, mis juhtub, kui enne trenni venitada või mida neli sörgiringi staadionil kehale teevad. Ei mõtestata lahti ja selle teadmisega ongi lapsed sporti edasi jõudnud. Tegelikult saab igaüks enda eest hoolitseda vaid siis, kui teab, miks ta midagi teeb.

Shindo massaaž

Kui tippsportlane ei tea, siis tavainimene teab veel vähem. Lisaks levib palju eksitavat infot meedias - igal nädalal ilmub uus maagiline toitumisplaan ja levitatakse üleskutseid nii või naamoodi treenima või elama hakata. Keda peaks tarbija siis uskuma? Tasub vaadata pealkirjast kaugemale — näiteks Pogeneb liigestel uue toitumistõe välja toomisel või müüdi murdmise puhul süveneda, mis selle taga on. Põhitõed leiab kiiresti üles, ka uuringuid. Kuidas käituda, kui uuringud annavad ühe ja sama asja kohta erineva tulemuse?

Esiteks vaadata, kui värske uuringuga on tegemist, sest palju lükatakse aja jooksul ümber. Samuti on usaldusväärsem kõrgema taseme uuring - juhuslik organisatsiooni või kesktaseme ülikooli tudengi tööd ei saa võrrelda hinnatud teadusmaterjali avaldajate, näiteks Pubmed, materjalidega.

Hea on ka teada, kui suur oli vaatlusaluste arv — mida suurem, seda usutavam. Palju jagatakse isiklikku kogemust — näiteks elan, treenin ja söön nii ja tulemus on naasugune. Kuidas kogemustesse suhtuda?

(F-H) SPIRIT MEANING - DISEASES & AFFIRMATIONS

Kogemustele pööratakse vähem tähelepanu kui võiks. Esiteks tasub vaadata, kas võrreldavate parameetrid on võrreldavad — alates vanusest, kaalust ja pikkusest ning lõpetades pulsitsoonidega. Kui need ühised, saab eeldada ka sarnasemaid tulemusi. Aitad ka niiöelda tavainimest. Mis hädadega enim tullakse? Enim tullakse alaseljaprobleemidega, olen sellega ka süvendatult tegelenud, sest Gerdiga 10 aastat tagasi alustades tuli tema samuti sellega.

Pogeneb liigestel

Samuti on Eestis levinud põlveprobleemid, mille põhjuseks on näiteks valed jalatsid või on probleemid Pogeneb liigestel või puusaliigeses. Biomehhaaniliselt töötab põlv lihtsalt — temas peab olema piisaval hulgal painutust-sirutust ning tihti unustatakse tema suur rotatsioon-pöörlemine.

[ÕS] Eesti õigekeelsussõnaraamat ÕS

Põlve puhul ei tohi unustada ka sääre- ja pindluu omavahelist seost. Kui midagi eelnimetatust ei tööta õigesti, keerab see põlve valesse asendisse ja põlv hakkab valutama.

Juurde on tulnud kaelaprobleeme, mis on ohtra nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamise tagajärg. Kaelaprobleemid on selles mõttes halvad, et kui selja saab harjutustega korda, siis kaelaprobleemide lahendamine on pikaajaline ja keeruline, sõltudes närvide ja lihaste hulgast Pogeneb liigestel see on seotud ka näiteks hingamissüsteemiga.

Kael tekitab rühiprobleemi või ka Jalg on haige polve. Jooksjad Tallinna Maratoni finishis eelmise aasta septembris. Mullu läbis distantsi kokku jooksjat, neist iga kolmas oma esimese. Kas selja- ja põlvehädad tulevad spordist või on elustiilist tingitud? Pogeneb liigestel valusa teemani, millest Eestis eriti rääkida ei taheta — venitamine.

(C-F) SPIRIT MEANING-DISEASES & AFFIRMATIONS

Samuti on palju teadmatust selle osas, mida tehakse ja kasutatakse vale tehnikat. Väga levinud on kaks lihtsat harjutust - jõutõmme ja kükk.

Samas on need tehniliselt harjutustest ühed kõige valemini tehtavad harjutused — alates sellest, mis asendis on kang käes, kuidas turjale viiakse või mis asendis alla laskutakse. Kui raskus läheb suureks, siis keha ei kannata neid vigu päris kiiresti välja.

Põlve puhul on ühelt poolt valesti valitud jalanõud või siis mahtude liiga kiire kasvatamine, milleks keha pole valmis. Iga asi vajab oma ettevalmistust. Maratoni minnakse, aga ei tohiks minna jooksma kuise ettevalmistusajaga.

Neid tekib maratonijooksul aga üle terve keha ning neid Pogeneb liigestel välja Pogeneb liigestel võivad kasvada kroonilisteks probleemideks. Maraton on samas tohutult populaarne - läbinute hulk kasvas viie aastaga kahekordseks ning mullu läbis iga kolmas distantsi esimest korda.

Haiguste vaimsed põhjused – Elina Kirt

Mis on optimaalne nullist Pogeneb liigestel valmistumise aeg, et end ära ei lõhuks? Sõltub inimese taustast. Kui pole varem sporti teinud, tekib mul küsimus, miks üldse starti minna.

Näiteks tahaks tõestada, et suudab, sest naabrimees jookseb. Kas on vaja tõestada?

Pogeneb liigestel

Seda teeb jooksuvõistlusel suur osa vähem treeninuist niikuinii. Ettevalmistusele võiks planeerida 1, aastat.